Junts per Catalunya Olot ha explicat aquest matí a la Plaça Mercat les principals propostes de l’àmbit de Comerç del projecte de govern municipal que l’equip presenta per a les eleccions del 26 de maig.

L’alcaldable de Junts per Catalunya Olot, Pep Berga, ha assegurat que “el comerç és una prioritat ja que junt amb la restauració dóna feina a unes 6.000 persones”. Segons ha afegit, “és un sector amb grans reptes, que necessita d’acompanyament i màxim suport”. Per això proposa una “activitat de promoció continuada per augmentar l’atractiu del comerç de la ciutat. Que sigui atractiu pels garrotxins i també per als visitants i potencials compradors d’altres comarques”. Ha destacat dues dades a tenir en compte per a aquesta activitat de promoció: “el 30% de les vendes del comerç d’Olot les fan compradors de comarques veïnes, i el segon mes de l’any de més vendes a la Plaça Mercat, després del desembre, és l’agost”. 

Estanis Vayreda i Gemma Canalias (2 i 11 de la llista de Junts per Catalunya Olot) han acompanyat Pep Berga en la presentació de les propostes.

Estanis Vayreda ha explicat que Junts per Catalunya Olot proposa “implementar, amb ajuda de la Generalitat, les APEUs. Demanarem ser municipi pilot”. Les Àrees de Promoció Econòmica Urbana són un model de col·laboració público-privada d’organització i finançament que permet realitzar inversions i millores a una zona comercial. La finalitat de les APEUs és facilitar la modernització i la promoció de determinades zones urbanes, millorar la qualitat de l’entorn urbà mitjançant actuacions sostenibles, consolidar el model de ciutat compacta, complexa i cohesionada i mediambientalment eficient, incrementar la competitivitat de les empreses i afavorir la creació d’ocupació.

Estanis Vayreda ha destacat dues altres línies de treball “continuades i potents” que l’equip de Junts per Catalunya Olot proposa en relació a la promoció del comerç de la ciutat, el comerç d’Olot a Google i una campanya de comerç km 0. Per això ha indicat que aposten per “la formació i l’acompanyament perquè els comerços tradicionals estiguin a les xarxes i per la promoció de campanyes de sensibilització entre els veïns i veïnes d’Olot perquè comprin en els comerços locals, posant especial èmfasi en el valor social i econòmic d’aquest sector per la ciutat”.

Gemma Canalias, per la seva banda, ha explicat que el projecte que presenten també aposta per l’impuls de la segona fase del Taller dels Sastres “junt amb l’Associació la Iera, posant locals del Nucli Antic a disposició d’artesans, artistes i creadors”.

Gemma Canalias ha destacat igualment que una altra de les propostes destacades d’aquest àmbit és la “posada en funcionament d’una sala per a activitats de demostració culinària a la Plaça Mercat”. Canalias ha indicat que l’objectiu és “potenciar les sessions de formació, difusió i promoció de productes de qualitat entre els ciutadans i molt especialment entre els escolars que s’hi han interessat amb algunes de les propostes treballades en el Consell dels Infants d’aquest curs”.